سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که حساب نفس خود کرد سود برد ، و آن که از آن غافل ماند زیان دید ، و هر که ترسید ایمن شد و هر که پند گرفت بینا گردید . و آن که بینا شد فهمید و آن که فهمید دانش ورزید . [نهج البلاغه]
 
شنبه 97 فروردین 4 , ساعت 5:39 عصر

چه زمانی نیاز به یک لباسشویی جدید دارید؟ از آن جایی که بسیاری از افراد تعمیرکارهای ماهری نیستند، نمی‌توانند زمان دقیقی برای تعمیرات لباسشویی و مراجعه به یک تعمیرکار تعیین کنند. با کمک شش علامت زیر می‌ توانید از یک خرابی احتمالی اجتناب کنید، و با صرفه جویی برای خرید یک ماشین لباسشویی تازه، پول خود را صرف تعمیرات بی فایده نکنید.

 نشتی بیش از اندازه آب ماشین لباسشویی

نشتی آب معمولا رایج ترین نشانه خرابی دستگاه لباسشویی است.

معمولا این ایراد به خاطر سرریز یا اتصال بد پیش می‌ آید.

اگر ماشین‌ لباسشویی شما قدیمی است، میزان استفاده آب به وسیله ماشین احتمالا به اندازه میزان خود لباس‌ها می باشد.

جهت کم کردن نشتی سرریز باید میزان حجم لباس متناسب با ماشین را معین کنید و چرخش و تکان آن را هم لحاظ کنید.

اگر این کار باعث برطرف شدن ایراد نشد، احتمالا ایراد از این باشد که شیلنگ آب پشت ماشین پوسیده و یا شل شده است. زیرا این امکان هم وجود دارد که اتصال شیلنگ آب، به خاطر تکان و حرکت های بیش از اندازه شل شده باشد. برای این کار می‌ توانید شیلنگ را تعویض کنید و بررسی کنید آیا آیراد رفع شده یا نه. اگر ایراد باز وجود دارد باید برای تعمیر ماشین لباسشویی با یک نمایندگی تعمیرات سامسونگ تماس بگیرید تا دلیل اصلی نشت آب را رفع کنند.

2? سروصدای بیش از اندازه ماشین لباسشویی

اگر هر زمانی لباسشویی در حال کار است، به گونه ای سروصدا می کند که انگار یک هواپیما در حال پرواز است، شاید فقط به این علت  است که تراز نمی باشد. رفع این ایراد کاری ندارد و احتیاجی به تعمیرکار نیست. با این حال خیلی ساده از کنار این قضیه عبور نکنید، زیرا هنوز هم علامت این است که دستگاه درست کار نمی کند و بهتر است پیش از بدتر شدن کار، زودتر برای تعمیرات لباسشویی خود کاری کنید.

یک راهکار موقت برای رفع صدای زیاد دستگاه لباسشویی این است که آن را متوقف کنید و دوباره لباس ها را مرتب درون ماشین قرار دهید تا به طور یکسان چینش شوند. با این اوصاف، این راهکار فقط به درد ماشین‌ هایی می‌خورد که درشان بالای ماشین است.

راهکار دائمی این است که تلاش کنید جای ماشین لباسشویی را عوض کنید تا همه چهار پایه آن روی سطح قرار بگیرند. یا زیر ماشین یک سطح صاف بگذارید. همینطور می‌ توانید بررسی کنید که آیا پایه‌ های لباسشویی قابل تنظیم می باشند یا نه. اگر باشد می‌ توانید خیلی آسان پایه‌ های دستگاه را تنظیم کنید تا تمامی پایه‌ها روی زمین به صورت تراز باشند.

اگر هیچ کدام از این راهکارها جواب نداد، احتمالا لازم است موتور را محکم کنید. برای انجام اینکار با یک نمایندگی تعمیرات تماس بگیرید و پیش از هرچیزی از هزینه آن جویا شوید. وقتی از هزینه تعمیر ماشین لباسشویی باخبر شدید، بهتر می‌ توانید تصمیم بگیرید که آیا باید دنبال یک ماشین لباسشویی تازه باشید یا آن را تعمیر کنید.

یکی از شاخصه های محصولات سامسونگ بهره گیری از بهترین و تکمیل ترین قطعه ها در ساخت و طراحی آن است به صورتی که هم از لحاظ سخت افزاری و هم از لحاظ نرم افزاری حرف اول را می زند همچنین محصولات این شرکت و برند طراحی های چشم نوازی دارد که آن را از سایر محصولات مشابه متمایز می کند. نمایندگی تعیمرات سامسونگ شما را آسوده خاطر می سازد

 

3? ماشین لباسشویی حرکت می کند

ماشین لباسشویی موقع کار کردن باید در جای خود ثابت باشد.

اگر ماشین خیلی تکان می خورد و یا حرکت می کند، باید هرچه زودتر به فکر یک ماشین تازه باشید.

برای حل این ایراد چند راه حل وجود دارد.

درست مثل مورد دوم، یعنی هنگامی که ماشین سر و صدا زیادی را می‌اندازد،

بررسی کنید و مشاهده کنید آیا همه پایه‌های آن روی سطح تراز است یا نه.

با اینکار احتمالا جلوی حرکت های بیش از اندازه لباسشویی گرفته می شود.

همینطور به خاطر بسپارید که ثابت نبودن ماشین لباسشویی موقع کار کردن قطعا می‌ تواند علامت یک ایراد جدی باشد. به عنوان نمونه این احتمال وجود دارد که در صورتی که لباسشویی هنگام کار کردن خیلی تکان بخورد، آب کثیف را بیرون بدهد، نه تنها همه جا را کثیف می‌ کند، بلکه می تواند باعث رشد کپک و قارچ شود. یکی دیگر از خطراتی که جابجایی لباسشویی می تواند باعث شود سیم برق را از پریز برق بیرون بکشد.

4? محفظه داخلی ماشین لباسشویی پر آب نمی شود:

در صورتی که درام (محفظه داخلی) لباسشویی پر نمی‌ شود احتمال دارد یا چرخش تاخیر دارد یا شلنگ تاب برداشته است و یا ایراد ازشیر آب گرم و سرد باشد. اگر هر سه را بررسی کردید و هیچکدام ایرادی نداشتند، احتمال دارد ایراد از دریچه ورودی یا فیلتر آب باشد که بایست برای تعمیر ماشین لباسشویی توسط تعمیرگاه مجاز سامسونگ تماس بگیرید.

مشکل دیگری که ممکن است در رابطه با درام به وجود بیاید این است که آب در آن پر می شود، اما آنطور که باید نمی‌چرخد.

نگاهی به سوپاپ و گیره درب بیاندازید تا مطمئن شوید درست کار می‌کنند.

تعویض گیره‌ها کاری ندارد، اما درست کردن سوپاپ خراب کار بیشتری می‌برد.

اگر هزینه تعمیر ماشین لباسشویی از خرید یک مدل جدیدتر بیشتر شود، بهتر از یک ماشین جدید بخرید.

خراب بودن ماشین لباسشویی در خانه یک مشکل اساسی و نیازمند تعمیرات سریع است. تعمیر ماشین لباسشویی شاید در ظاهر سخت به نظر برسد ولی این‌طور نیست و در‌واقع خیلی هم آسان است. برای شروع ما لیستی از قسمت‌هایی که ممکن است نشتی ماشین لباسشویی از آن باشد را در اینجل توضیح می‌دهیم. می‌توانید با کمک یک مطلب نسبت به عیب‌یابی، تعمیر و یا تعویض قطعه معیوب ماشین لباسشویی اقدام کنید.

شیلنگ‌ها

اگر ماشین لباسشویی نشتی دارد، اولین چیزی که باید بررسی کنید شیلنگ‌ها هستند. انواع مختلفی شیلنگ داخل ماشین لباسشویی هست که معمول‌ترین آن‌ها شیلنگ تخلیه و آب هستند. شیلنگ‌های آب از یک طرف به شیر آب خانه و طرف دیگر در پشت ماشین لباسشویی به شیر ورودی آب وصل می‌شوند. مطمئن شوید که شینگ از هر دو طرف محکم بسته شده است در صورت نیاز با یک آچار آن‌ها را سفت کنید. شینگ تخلیه در پشت ماشین لباسشویی قرار دارد و ممکن است به درستی به لوله‌ی فاضلاب خانه وصل نشده باشد. مطمئن شوید که نشتی از شیلنگ تخلیه یا لوله‌ی فاضلاب نیست. هرگز سر شیلنگ تخلیه در لوله‌ی فاضلاب را آب‌بندی نکنید.

ماشین لباسشویی‌ها همچنین دارای شیلنگ‌های داخلی هستند که شیر ورودی را به مخزن جاپودری وصل می‌کنند. اگر این شیلنگ معیوب باشد در حین برنامه آب‌گیری نشتی آب خواهد بود. با برداشتن روی ماشین لباسشویی به دریچه مخزن دسترسی پیدا کرده و شیلنگ‌ها را بررسی کنید. همچنین دیگر قسمت‌ها مانند سیفون یا دریچه‌ی ورودی آب مخزن را هم بررسی کنید. بعضی ماشین لباسشویی‌ها آب را از طریق قسمت مواد شوینده به داخل مخزن تزریق می‌کنند و این قسمت هنگام برنامه آب‌گیری باید بررسی شود. اگر نشتی حین شستشو در بخشی از برنامه رخ می‌دهد شیلنگ مخزن به تخلیه باید بررسی شود. کلمپ‌ها را بررسی کنید. برای دسترسی به این قسمت باید قاب پشت را جدا کنید در برخی مدل‌ها باید کل بدنه برداشته شود.

پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

پمپ تخلیه آب قسمتی از ماشین لباسشویی است که آب را از مخزن تخلیه می‌کند. پمپ می‌تواند با تسمه، به صورت مستقیم بچرخد و یا یک پمپ مگنتی الکتریکی جداگانه باشد. پمپ یک خروجی یا شیلنگ تخلیه، ورودی از مخزن و شاید خروجی شیلنگ گردش دارد. اگر نشتی آب از ماشین لباسشویی هنگام چرخه‌ی شستشو می‌بینید، اطراف پمپ تخلیه را بررسی کنید. ابتدا دنبال نشانه‌های نبودن کلمپ (بست) که شیلنگ‌ها را به پمپ وصل می‌کند و خود شیلنگ‌ها باشید. اگر نشتی از پمپ باشد، لازم است پمپ تعویض شود. پمپ تخلیه عموما زیر ماشین لباسشویی قرار دارد و اگر قاب پشتی ماشین لباسشویی در آورده شود می‌توان به پمپ دسترسی پیدا کرد. قبل از هر تعمیر برق ماشین لباسشویی را قطع کنید.

واشر مخزن

لاستیک درب ماشن لباسشویی یا واشر مخزن آب‌بندی بین مخزن داخلی و پوشش مخزن را فراهم می‌کند. اگر تجربه‌ی نشتی آب هنگام شستشو یا برنامه چرخش را دارید، پس واشر مخزن شاید دلیل آن باشد. به این قسمت نگاه کنید و به دنبال نشانی‌های نشتی آب یا آب کف‌دار باشید. اگر نشتی از این واشر باشد، باید تعویض شود. باید پنل بالا یا جلوی ماشین لباسشویی جدا شود.

شیر برقی آب

شیر برقی ورودی آب در ماشین لباسشویی ورود آب سرد و گرم را به ماشین لباسشویی کنترل می‌کند. این شیر پشت ماشین لباسشویی جایی که شیلنگ‌های آب به ماشین لباسشویی وصل شده‌اند قرار دارد و با برداشتن پنل بالایی قابل دسترسی است. اگر نشتی آب را از پشت ماشین لباسشویی هنگام چرخه‌ی پر کردن آب می‌بینید شاید شیر ورودی آب خراب شده است. تحقیق کنید که شیلنگ‌های ورودی درست وصل شده‌اند. بررسی کنید که شکستگی یا خرابی در شیر نباشد. قبل از تعمیر یا تعویض این قطعه برق ماشین لباسشویی راقطع کنید.

لاستیک درب ماشین لباسشویی‌ها

لاستیک درب برای آب‌بندی در و مخزن ماشین لباسشویی استفاده می شود. هر گونه پارگی، پوسیدگی در این لاستیک می‌تواند منجر به نشتی آب شود. اگر نشتی آب را نزدیکی درب مشاهده می‌کنید باید این لاستیک را بررسی کنید. در را باز کنید و با دقت لاستیک را برای نشانه‌های کثیفی، جمع شدن مواد شونیده که جلوی سفت بسته شدن درب را می‌گیرد را بررسی کنید. برای تعویض این لاستیک قسمت جلویی ماشین لباسشویی باید جدا شود. هنگام تعویض از قطع بودن برق ماشین لباسشویی مطمئن باشید.

میکروسویچ فشار یا سطح آب و لوله گنبدی هوا (هیدرو استات)

اگر ماشین لباسشویی هنگام چرخه‌ی پر کردن آب، نشتی دارد شاید به خاطر پر کردن بیش از اندازه‌ی آب باشد. هیدرواستات یک سویچ فعال فشار است که برای تعیین سطح آب مناسب در مخزن استفاده می شود. این قسمت معمولاً کنار کنترل پنل قرار دارد و دارای یک شیلنگ یا لوله‌ی گنبدی شکل هوا متصل به مخزن است. در ماشین لباسشویی‌هایی که از برد الکترونیکی استفاده می‌کنند، این میکروسویچ در ناحیه فاضلاب زیر مخزن قرار می‌گیرد. وقتی آب مخزن را پر می‌کند، هوای داخل لوله فشرده شده و دیافراگم داخل هیدرواستات را فشار می‌دهد. هیدرو استات شیر آب را کنترل و وقتی به سطح آب مناسب رسید آن را قطع می‌کند.

اگر لوله نشتی داشته باشد، فشار لازم برای فعال کردن هیدرواستات وجود نخواهد داشت و آب بیشتز اندازه پر و سرریز و نشت خواهد کرد. خرابی هیدرواستات باعث سرریز و نشتی ماشین لباسشویی می شود. برای تعیین اینکه هیدرواستات خراب است، ابتدا بایستی مشکل شیلنگ گنبدی هوا را برطرف کنید. دنبال نشانه‌های ترک یا پارگی در شیلنگ باشید. شیلنگ را در آورده و داخل آب قرار دهید. یک سر آن را گرفته و داخل فوت کنید و ببینید که در آب حبابی ایجاد می‌شود. گرفتگی شیلنگ را هم بررسی کنید. اگر شیلنگ سالم بود یعنی خود میکروسویچ مشکل دارد و باید عوض شود.

زبانه درب

زبانه‌ی درب مسئول سفت و نگه داشتن درب هنگام شستشو است. در مکانسیم بستن، زبانه‌ی درب از باز شدن در هنگام شستشو جلوگیری می‌کند. اگر زبانه‌ی درب پوسیده باشد درب به اندازه کافی سفت بسته نمی شود. زبانه‌ی درب را بررسی کنید و اگر مشکلی داشت آن را عوض کنید.

کاسه نمد

کاسه نمد مخزن در ماشین لباسشویی برای جلوگیری از نشت آب در شفت ورودی به مخزن استفاده می‌شود. مشکل در شفت ابتدا با نشت مقدار کمی آب همراه است ولی بعد منجر به مشکلات اساسی در بلبرینگ اصلی مخزن می‌شود. اگر ماشین لباسشویی هنگام پر کردن آب و چرخاندن مخزن نشتی دارد علت ممکن است به کاسه نمد مربوط باشد. برای تحقیق نشتی آب از شفت، قاب پشتی ماشین لباسشویی را در آورید و اجازه دهید که ماشین آبگیری کند. به قسمتی که بلبرینگ قرار دارد نگاه کنید و ببینید آب خارج می‌شود. اگر کاسه نمد باید عوض شود، باید کل ماشین لباسشویی از هم باز شود.

5? عمر بیش از 8 سال ماشین لباسشویی

اگر چه ماندگاری لباسشویی های جدید تا 11 سال هم می رسد، ولی بد نیست پس از 8 سال به فکر یک ماشین تازه تر باشید. هرچه ماشین به آخر عمر خود می رسد جدا از ایراداتی که پیش می اورد، تعمیر کردن آن هم پرهزینه تر می شود.

صرف یکبار هزینه برای خرید یک ماشین لباسشویی تازه، خیلی منطقی تر از صرف هزینه چندباره برای تعمیرات لباسشویی سامسونگ و مصرف آب بیش‌ از اندازه است.

هر هزینه زایدی که برای خرید یک مدل کارآمد تر می کنید را می‌توانید با پرداخت قبض آب و برق کمتر برطرف کنید، به ویژه اگر جمعیت خانواده زیاد و شستشوی لباس زیاد است.

6? درب ماشین لباسشویی تان از بالا باز می شود

هزینه تعمیرات لباسشویی هایی درب از بالا، خیلی گران تر از ماشین‌های درب‌ از جلو است.

علتش هم این است که قطعه های مورد نیاز ماشین‌ های درب از بالا، بالاتر از ماشین‌ های درب‌ از جلو می باشد. اگر چه قیمت ماشین‌ های درب از بالا، نصف قیمت ماشین‌ های درب‌ از جلو می باشد، ولی تعمیرات لباسشویی آنها بسیار زیادتر است.

پس موقع خرید بهتر است یک ماشین درب از جلوی جدید را در نظر بگیرید.

یکی از برتری های ماشین‌ های لباسشویی سامسونگ درب از جلو این است که آب کمتری در مقایسه با ماشین‌ های درب از بالا مصرف می کنند.

به جای تمرکز بر نرخ یک ماشین لباسشویی تازه ، به بازدهی بلندمدت آن دقت کنید.

و بهتر از هرچیزی این است که یک ماشین لباسشویی خشک کن خریداری کنید.

این دستگاه ها به ویژه برای آپارتمان ها، و خانه های کوچک مناسب هستند.

بهترین زمان برای خرید ماشین لباسشویی

حالا که درباره نشانه های هشدار دهنده نیاز به یک ماشین لباسشویی تازه می دانید،

زمان آن است که در باره بهترین زمان برای خرید این ماشین لباسشویی تازه هم اطلاعات به دست بیاورید.

خرید آنلاین بهترین انتخاب برای خرید ماشین لباسشویی است.

گاهی اوقات وب سایت‌ها، برای رقابت با فروشگاه های بزرگ، کالاها را با نرخ های خیلی ارزان تری ارائه می دهند و یا حتی در موقع تعطیلات و مناسبت‌ ها، تخفیف های ویژه و همینطور کوپن های ویژه ای برای مشتریان آنلاین خود در نظر می‌ گیرند.

بهترین زمان برای خرید ماشین لباسشویی، شهریور و مهر است.

تولیدکنندگان محصولات خانگی غالبا در این دو ماه، مدل های تازه خود را به بازار ارائه می دهند؛

به این ترتیب مدل های قدیمی تر آنها حراج می‌ شود تا جا برای مدل‌ های تازه تر باز شود.

تعطیلات آخر هفته، بهترین زمان برای خرید یک ماشین لباسشویی تازه است.

فقط پیش از هرکاری با متخصصان نمایندگی تعمیرات سامسونگ مشاوره بگیرید

و تحقیقات لازم را انجام دهید و انواع گوناگون مارک ها و مدل ها را با هم مقایسه نمایید.

اگر برای انجام مشاوره وقت کافی بگذارید، می توانید مناسب ترین برند و مدل را انتخاب کنید.

اگر علامت هایی که در بالا گفتیم را جدی بگیرید، می‌ توانید از هزینه‌ های زاید پیشگیری کنید. اگر هنوز هم اطمینان ندارید که باید یک ماشین جدید بخرید یا نه، با یک تعمیرکار حرفه ای در تعمیرگاه مرکزی سامسونگ تماس بگیرید تا به شما بگوید عمر مفید ماشین لباسشویی‌ تان چند سال است و چه زمانی نیاز به یک لباسشویی جدید دارید؟

چه زمانی نیاز به یک لباسشویی جدید دارید؟

https://www.samsung.com/us/support/home-appliances/washers



لیست کل یادداشت های این وبلاگ